Food sterkste groeier in e-commerce

13-03-2019    10:33   |    Goedemorgen

Volgens onderzoek van Thuiswinkel.org is er 24 procent stijging van online aankopen binnen de categorie food/Nearfood, waarmee het de sterkste stijger op het gebied van e-commerce is.

Vergeleken met 2017 vlakt de groei van online bestedingen in dit segment wel af, maar tegelijkertijd stijgt het aantal online aankopen wel harder dan in 2017. Het vierde kwartaal blijkt een belangrijke factor voor de groei, met feestdagen als Black Friday, Singles' Day, Sinterklaas en Kerstmis. Er werd in het vierde kwartaal van 2018 maar liefst elf procent meer besteed dan in het vierde kwartaal van 2017.

De totale omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 toegenomen. Er is in totaal 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten via het internet, dat een groei is van tien procent met 2017. Maar liefst 96% van de Nederlanders van vijftien jaar en ouder besteedde online geld. Voedsel doet het daarin dus steeds beter.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Oproep T&U gesloten

De oproep voor projectideeën van de topsectoren T&U en Agri & Food is op 15 mei gesloten. Er zijn in totaal 275 projectideeën ingediend.