Groter marktaandeel voor food in online bestedingen

12-02-2018    10:18   |    Goedemorgen

Van alle online bestedingen groeide de productgroep 'food' het hardst in het laatste kwartaal van 2017.

In vergelijking met het laatste kwartaal van 2016 gaven Nederlanders maar liefst 52 procent meer uit aan de categorie 'food' binnen online aankopen. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart gepubliceerd wordt.

Online supermarkten gaan lekker. Hun populariteit stijgt steeds harder. En dus worden ze voor telers ook een interessante partij. Na Food/Nearfood was Health & Beauty een sterke stijger (46%), gevolgd door Schoenen & Personal Lifestyle (25 procent). Kortom, voer is aan een online opmars bezig en we vinden het steeds normaler om voedsel online te bestellen.

In totaal is er in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst vijftien procent meer online besteed. Dat internet, dat gaat nog eens een groot ding worden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Vega-optie in 'Kies Ik Gezond'-app

Bijna de helft van de Nederlanders probeert minder vlees of vis te eten. Dit heeft het Voedingscentrum onderzocht. Een groot deel van deze...

LinkedIn: automated crop monitoring

Jan Schneider, directeur van MyWave-Solutions, schrijft op LinkedIn een blog over dat automatische gewasmonitor-systemen de toekomst zijn in...