Gloednieuwe veredeling met een hoog handelspotentieel

25-09-2018    10:20   |    Goedemorgen

Welke noviteit gaat goed verkopen? Welke springt eruit op de winkelvloer en belandt daadwerkelijk in de winkelkar van de consument?

Over de jaren heen heeft FleuroStar zich bewezen als trendwatcher avant la lettre. Wedstrijdwinnaars zoals de paars-wit gevlekte Petunia NightSky, de aardbeiplant met roze bloemetjes Fragaria Toscana en driekleurige hangverbena Lanai Twister veroverden in no-time niet alleen de internationale pot- en perkplantenmarkt maar ook de harten van de consument.

Ook finalisten zoals Dianthus Pink Kisses of Bidens Beedance werden onweerlegbare commerciële succesverhalen. FleuroStar schiet raak, keer op keer, dankzij de hoge kwaliteit van de jury. Niet minder dan dertig experten uit de internationale sierteelt, gaande van kwekers over distributeurs tot retailers, beoordelen elke kandidaat op visuele impact op het verkooppunt en handelswaarde. Verder speelt de hoge publiciteit verbonden aan het behalen van de prijs de gehele keten in de kaart.

Ton de Bresser, Selecta one, zegt: 'FleuroStar is de etalage voor het allermooiste onder de nieuwe introducties op pot- en perkgebied. Met onze Osteospermum Purple Sun vielen wij juni jl. in de prijzen. Nog voor de winnaar bekend gemaakt werd, ging de verkoop pijlsnel de lucht in. In een mum van tijd waren we quasi uitverkocht. Voorspellen welke variëteiten het goed gaan doen op de markt blijft moeilijk, maar FleuroStar is in ieder geval een heel goede indicator.'


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Vega-optie in 'Kies Ik Gezond'-app

Bijna de helft van de Nederlanders probeert minder vlees of vis te eten. Dit heeft het Voedingscentrum onderzocht. Een groot deel van deze...

LinkedIn: automated crop monitoring

Jan Schneider, directeur van MyWave-Solutions, schrijft op LinkedIn een blog over dat automatische gewasmonitor-systemen de toekomst zijn in...